fredag 1 oktober 2010

Hysterisk tant

Hihi, så himla roligt. Vi satt och hade morgonfika idag på redaktionen. Då vi är klara går jag in till mitt rum för att sätta igång och jobba. Då står det en kvinna med rufsigt hår utanför mitt fönster och viftar hysteriskt med armarna. Jag skyndar mig bort och låser upp dörren.
- Jag har stått här och ringt på i 10 minuter! Fungerar inte ringklockan?!! Gormar kvinnan så fort dörren är det minsta öppen.
- Nej, den är faktiskt trasig och vi har suttit i andra änden på byggnaden så vi såg dig inte, börjar jag förklara..
- Hur ska man göra dårå? Jag vill lämna in en notis. Gormar den upprörda kvinnan mitt i en mening.
- Det finns en brevlåda här att lägga den i pekar jag och annars får du maila in notisen till redaktionen.
- Det går ju inte!! Då hamnar den i norrköping och så tar det en vecka innan ni får den här!
Det hela slutade med att jag tog in kvinnan till en ordinarie anstäld så fick hon lugna henne. Hahah! Stå och ringa på i tio minuter då det var en postlåda precis 10 centimeter från där hon stod. Undrar ur länge hon stått om vi varit ute på jobb båda två? Går ju inte stå där en timme och plinga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!