tisdag 7 september 2010

Garderobsrens

Igår rensade jag i min garderob. IGEN! Fattar inte hur mycket t-shirts jag har? De är överallt och ingenstans. Hittade nya med etiketten kvar på som jag glömt att jag hade, sjukt. Det är för få garderober i den här lägenheten, särskilt för att vara en trea. Var uppe hos Linda en sväng på eftermiddagen, hon bor i en tvåa i samma hus och har en garderob mer än oss. Men hon hade inte lika mycke skit som jag har, de hängde två jackor i en garderob och tre framme i hallen. Jisses! Det har jag ensam och hon bor där med sin son så vissa jackor måste ju vara hans?!

Men i alla fall så satt jag och hade ångest över mina kläder ända tills jag tittade på Ullared på teve på kvällen. Då var det en gubbe med två barn som handlade all möjlig skit bara för att det var billigt. Och han hade över 200 (tvåhundra!) skjortor och samma antal strumpor och kalsonger. Han köpte nya bestick varje år! Då kände jag min normal igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!