torsdag 14 januari 2010

Tråkväder påverkar tråktågen

Busstrafiken fungerade idag, i alla fall till station. Sen blev det värre. Insatt buss istället för den isiga pendeln blev en katastrof. Det tog mig 1,5 timme att ta mig från hemmet till Mjölby. 1,45 om jag ska räkna med allt. Det är tre mil vi pratar om så med andra ord -helt jävla sanslöst!

Busschauföören hade uppenbarligen inte kört i Östergötland. Någonsin. Han hittade inte till station i lilla Mantorp. Nog för att centrumet är litet men inte så litet att det inte syns alls? Istället för åka mot centrum valde han att svänga mot Ulrika. Sen då han kom på sitt misstag trassla in i ett bostadsområde, där han höll på att fastna i en snödriva med bussjäveln då han kom på det och ville vända. Eller var tvungen att vända om han inte skulle gasa ut på en gräsplan med en halvmeter snö. En passagerare fick guida han till station... Fattar fortyfarande inte hur de kunde tagit såå lång tid men, men .. vissa saker får man väl aldrig förstå sig på.

Idag hade jag i alla fall med en liten större artikel i tidningen. Om guldsmedseleverna, det jobbet var jättekul att göra! Alla var så engagerade och brann verkligen för det de gjorde. Undrar om mamma såg denna artikel då? Den första missade hon totalt, trots namnet och att hon vet jag är där. Den här täcker en hel sida så borde vara svårt att missa, asg!

På lördag så ska mitt reportage jag sålde vara med, hoppas jag! Sist så var det ju aldrig något men nu har de mailat och sagt det igen. Får se om det funkar denna gång.. Får vänta med bubblet till dess! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!