fredag 8 januari 2010

Tandläkarskräck

Vilken vecka det här varit! Först vårdcentralen med kommande svälja kamera på g. Skönt att äntligen kolla upp magen men känns midre lockade svälja en massa saker. Nu får jag dessutom inte ta Losec eller Omeperazol heller för att de verkligen ska se hur mycket skada det är. Novaluzid är det som gäller, och det hjälper ju föga. Vaknade i natt av halsbränna, så upp och damma i sig mer dammande tabletter. Fick sitta och sova, mindre skönt för nacken...

Sedan var jag hos tandläkaren idag. En tand som jag bitit sönder började värka i natt så bokade en tid lite snabbt. Min vanliga tandläkare var ledig så fick gå till hennes man.. Han har en stor förkärlek till att borra halvt ihjäl sig. Han gjorde mig inte besviken på den punkten den här gången heller. Jädrar vad han borrade ur min stackars tand! Inte mycket kvar av den nu.

Undrar hur mycket jag lagt ner på den sabla tanden? Först lagning och då borra de för långt ner, skadade roten och så dog tanden. Då blev det rotfyllning istället, som jag nu bitit sönder och rensade idag. Sedan blir det att göra en krona för tio tusen eller dra ut tanden...
"Göra en krona blir ganska dyrt för dig", sa sköterskan. Hmm, det känns som att det redan blivit dyrt. Har väl redan lagt ut 8 tusen på tandfan. Åh jag blir tokig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!