söndag 10 januari 2010

Dinner and a movie



Filmen igår var lite mysig och rolig, Hugn Grant spela en sådan rolig roll som han brukar göra. Men syns han börjar bli gammal! Sarah Jessica Parker har sett i flera filmer, så hur hon ser ut var jag beredd på. Men han hade jag inte sett i någon ny film på länge, då syns det väl mera att åren går.

Innan filmen var vi på Sangria och åt både middag och smaskig efterrätt. Så god mat! Jag, Peter och Zung tog någon kalvfile med örtrostad klyftpotatis och sås med svamp och ost. Lasse tog pepparstek med potatisgratäng, det såg också väldigt smaskigt ut. Till efterrätt blev det honungsmandelglass, med karamelliserad pistagenöt och frukt för oss tjejer och killarna tog flamberad banan med rom. Allt var supergott och såg så proffsigt ut. Mysigt att gå ut och äta lite sådär, händer så sällan. Är mest lunch ute ibland om vi är på stan eller så. Men notan skenade iväg rätt så bra så vi skojade om att sälja Peters stjärt för att ha råd att gå ut därifrån. Det tyckte de unga paren i bordet bredvid var alldeles fruktansvärt! De satt och uppredade våra ord högt och förfärat. De kanske trodde vi menade allvar?? Vi hade kul i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!