torsdag 19 april 2012

Mer frågor och mera svar

Tips på hur man kan hålla sig kreativ?

- Att ha saker att pyssla med hemma då suget att pyssla sätter in, hopplöst att vara pysselsugen men inte ha pärlor, färger och sådant hemma.

Tips på roliga/kreativa saker att göra i stället för att slösurfa och slösa tid på internet?

- Läsa sig att fotografera, skriva någon fin text, knåpa ihop smycken av silverfärgad tråd och pärlor. Varför inte prova att göra en brudkrona? (det har jag gjort, i alla fall i tanken) Men hamnar alldeles för ofta vid datorn. Vad gjorde man innan tiden började spenderas här så ofta?

Tänk på en rolig kväll du haft?

- Haha, det är nog när jag och min kompis Mia åkte in till stan och skulle gå på coverbandet Christer´n Pettersson. Vi skojade om att vi kommer säkert gå på båda spelningarna och stå längst fram som två groupies. Så gjorde vi givetvis det! Inte groupies men det andra..

Om du skulle få en möjlighet att flytta till ett annat land i ett år eller så, vilket land hade du valt?

- Åh jag älskar Grekland, så gärna dit. Eller till Frankrike.

Beskriv dig själv hur du var i sjunde klass?

- Blyg och fånig, det mesta var hemskt i den nya skolan. Inte var jag intresserad av pojkar när alla andra var det heller, det kom långt senare på mig. Tror jag var nästan 15-16 år då jag upptäckte att de fanns.

När du blir sådär riktigt himla sugen på något smaskigt, vad är det då oftast?

- Hm, är nog choklad i alla dess former. Kladdkaka, härliga praliner eller Café Chocolats ljuvliga chokladmousse! Som ett moln på tungan, mums!

Vad brukar du göra när du känner att du har noll inspiration, men för mycket tid?

- Slösurfar runt på olika bloggar och får så mycket inspiration att jag nästan spricker. Då går jag loss med färger och penslar, servetter, lack och pärlor sedan. Med varierande resultat. Det blir sällan som jag tänkt mig...

Vad gör du för att göra världen till en bättre plats?

- Jag återvinner både allt papper, tidningar, pantflaskor och glas. Nu har vi även börjat med "gröna påsen" här där jag bor. I den ska man lägga all mat som kastas, såsom alla skal, te och kaffesump och rester. Sedan omvandlas resterna till biogas. Det tycker jag var en bra sak, då soppåsen minskat rejält. Sedan är springa på loppis är min grej, där hittar man mycket fina saker som är nytt för mig.

Bästa måltiden en sliten dag då allt känns mer än lovligt grått och hopplöst?

- Låter som en dag efter en rolig fest? Då är det pizza som gäller och godis. Gärna chips och dipp med. Fett! Fett! fett!

Bästa frukosten?

- Hotellfrukost med massa frukt, en fluffig kaffe latte och färskt bröd med massa pålägg.

Vad gör du om du har såna dagar när allt känns lite jobbigt?

- Deppar ner mig vanligen hemma i soffan med mina mjuka små tjejer. Mjuka kinder, lena tassar och spinnande små gryn får mig alltid att le. Eller ringer en kompis för att ses över en fika och prata. Det hjälper mot det mesta.

Vilken linje och vilken skola gick du på gymnasiet?

- Jag påbörjade konsumentekonomisk linje på Ljungstedska gymnasiet här i Linköping. Det var fruktansvärt, det enda vi gjorde var att baka,laga mat och diskutera tvättmaskiner. Jag hoppade av efter ett år, så jag missade både studenten och balen.(snyft) Sedan har jag läst in gymnasieämnen på Lunnevad Folkhögskola och MoA-skolans vårdgymnasium. Så jag har undersköterskeutbildning som grund.

Vilka länder har du besökt?

- Hm, inte många... Holland, England, Mallorca och så Grekland flera gånger. Danmark och Norge kan jag skriva med, så blir listan liite längre.

Vilka språk kan du?

- Svenska, Engelska

Tips på bra vintageshoppar?

- Hjärta till Hjärta i Tornby är en juvel, Erikshjälpen i Skärblacka har massor med fina saker och mängder med möbler! Kvalitetsloppis på Storgatan är ett minikrypin med fina saker. Nostalgimix i Tannefors har lite av allt. Gäller det kläder, vilket jag inte köpt så mycket ännu, så är det Misoui här i stan som är väldigt fin liten butik med tjusiga klänningar.

Om du fick byta sångröst med en sångerska, vem skulle du valt?

- Christina Aguilera, fast jag hade nog använt rösten till lite mer seriös musik. Jag tror hon skulle kunna gå långt med den pipan, OM hon slutar anspela allt på sex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!