onsdag 18 april 2012

Listan...

PÅ Underbara Claras blogg fanns denna lista med frågor som skulle besvaras. Meningen är att bloggläsare som läser här ska vidarebefordra frågorna och besvara dem på sin egen blogg. Nu kör vi?! :-)

1. Vem är den absolut roligaste personen du vet?

David Hellenius tycker jag är väldigt rolig både som programledare och som skådespelare. I privatlivet så ligger min kompis Malin bra till, hon säger alltid så roliga saker.

2. Vilken är din paradrätt?

Hm svårt att säga, jag har nog inte någon sådan. Men jag tycker själv att jag gör goda marinader till grillat. Sedan gör mina glutenfria brownies oftast succé.

3. Vem är din förebild?

Jag vet inte om jag har någon. Men ska man se yrkesmässigt tycker jag att Tilde de Paula är en duktig journalist som verkar lyssna bra på sina intervjupersoner. Jag ogillar starkt när folk inte får komma till tals, både i intervjuer och i privata konversationer.

4. Vem borde börja blogga?

Michaela Bengtsson, en oerhört duktig tjej som renoverar möbler. Hon har verkligen öga för inredning och styling. Hennes bilder på facebook visar så fina saker att jag dör lite när jag ser dom.

5. Om du var tvungen att välja – din blogg eller ditt facebookkonto?

Bloggen, Facebook är mer ett stressmoment. Bloggen startade jag under min utbildning, för att hålla igång skrivandet under loven. Den hjälper mig, det kan jag inte säga om Facebook.

6. Är du bra på att löneförhandla?

Det är en total katastrof, men jag börjar lära mig. Det gör man genom att rådfråga snälla personer i samma bransch som delar med sig av sina kunskaper. Och att i gengäld vara generös tillbaka.

7. Hur mycket tid lägger du på ditt bloggande?

Det varierar väldigt mycket, men inte alls mycket tid. Jag är inte så duktig på att redigera bilder och texter som andra bloggerskor. Jag redigerar nog med text annars.

8. Vilken film såg du senast?

Nu när jag varit sjuk har det blivit en hel del tid framför teven, men det är såpor på teven som "Hem till gården" och "Förhäxad" som jag tittar på. Nu har jag även gått loss på min dvd-box med "Gilmore Girls", en riktig måbra-serie. Senaste filmen var nog i lördags hos Malin, då såg vi "John Tucker must die" som gick på teven.

9. Du får massa pengar – vad betalar du av först CSN-lånet eller bolånet?

CSN-lånet, jag har inget bolån. Vilket är tur det för CSN-lånet är tillräckligt stort vid det här laget..

2 kommentarer:

  1. Puh, bra svarat tur jag inte har fått dem *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att läsa sånt här , man får en lite mer personlig bild av folk !!
    Hoppas allt är bra !!
    Kraaam

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!