måndag 16 april 2012

Gastroskopi..

Idag var jag på gastroskopiundersökning. Riktigt otrevligt, men det visste jag innan då jag gjort det förr. Det är alltså en undersökning då magen, tarmar och allt möjligt jox därnere undersöks via en slang. Den slangen måste man tyvärr svälja, vilket är den otrevliga biten av det hela. Nu går det ganska snabbt, så det är inte en nära döden upplevelse. Men fy så obehagligt! Tårarna rinner och kväljningarna kommer hela tiden. Bläh. Så mitt i allt så skulle jag titta på skärmen för att de hittade ett bråck därnere. Att se eländet gör saken ännu äckligare. Usch! Men nu är det gjort, tur är det.

Bråcket var tydligen något som alla har, enligt läkaren och inget man behövde bry sig om. Om man inte har besvär... Hm, hon kan aldrig haft halsbränna flera gånger i veckan om hon nu anser att det inte är ett besvär. Men skönt att jag äntligen fått en förklaring på varför jag får halsbränna så lätt och ofta nu för tiden. Började tro att jag förväxlats på bb och egentligen är 77 år istället för 37..

2 kommentarer:

  1. Puh nej det är ingen höjdare, jag vet. Nu är jag tillbaka på banan men ohjälpligt back med bloggläsandet *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!