onsdag 4 april 2012

60 frågor en dag

En lista jag "lånat" rakt av från bloggen Emmas Vintage.

1. Hur gammal är du om fem år? 42..
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Idag blir det Pixie och Busan
3. Hur lång är du? 166,7 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Kärlekslexikonet med Jessica Alba
5. Vem ringde du senast? Min bror
6. Vem ringde dig senast? Min kompis Tesa
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Sov gott gumman, vi hörs imorgon
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sedan

11. Vilken ögonfärg har du? Blågröna
12. När vaknade du i dag? Klockan åtta
13. Vilken är din favoritjulsång? Oh Holy night med Celine Dion
14. Vilken är din favoritplats? Vid vatten
15. Vilken plats föredrar du minst? Utomhus, blåst och påväg med många väskor, i kombination
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Fint hem, fin familj
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Morran i Mumindalen var läskig..
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Sofia på jobbet, efter en lång jobbig dag..
19. Hur stor är din säng? 1.60
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar liten rosa Sony Vaio. *så söt*

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med pyamas
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre
23. Hur många landskap har du bott i? Endast Östergötland
24. Vilka städer har du bott i? Linköping, Mjölby
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Vårskor och barfota
26. Är du social? Ja, om jag får ha min egentid
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys, gärna The Vermonster (lönnsirapsglass med pecannötter och kolasås)
28. Vilken är din favoritefterrätt? Hm, finns mycket smarrigt. Kladdkaka med vaniljglass..
29. Tycker du om kinamat? Ja, kycklingspett med jordnötssås..glufs!
30. Tycker du om kaffe? Nja, inte svart kaffe med latte är mums

31. Vad dricker du till frukost? Te, juice och latte
32. Sover du på någon särskild sida? Vet inte
33. Kan du spela poker? Nää
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja
35. Är du en beroendemänniska? Oh ja
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä, men min kompis Linda fyller på samma dag som min mamma och hennes mamma fyllde på samma dag som mig. Konstigt?
37. Vill du ha barn? Ja, ibland då jag träffar en söt bebis.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Två gånger, en gång då jag krockade och en gång då jag fick allergisk reaktion.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, men gärna sjö också. Bassäng är sist på listan.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och fika med vänner
42. Äger du dyrbara smycken? Ja har fått ett fint gammalt guldarmband av min farmor...
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Vänner, True Blood
44. Kan du rulla med tungan? Nää
45. Vem är den roligaste människan du känner? Malin är väldigt rolig och får mig att skratta ofta och mycket
46. Sover du med gosedjur? Ja, mina små katter Pixie och Busan är som gosedjur
47. Vad har du för ringsignal? Nån som ingick i telefonen, astråkig
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nää :-(
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mitt skrivblock med anteckningar från intervjuer
50. Flirtar du mycket? Nej, jag vet inte hur man gör?

51. Kan du byta olja på bilen? Nää
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Påbörjat flera stycken, men kommer av mig och slutar läsa. Det är i perioder, ibland läser jag mycket.
54. Läser du någon dagstidning? Inte just nu, har haft både Corren och DN
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Amelia, Tidningen Skriva. Köper gärna inredningstidningar. Lägger nog alldeles för mycket pengar på blaskor.
56. Dansar du i bilen? Nä, hur kan man göra det?
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lugna Favoriter
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Anteckningar under intervju
59. När var du i kyrkan senast? På jobb i januari.
60. Är du lycklig? Ibland och ibland inte,beror på dagsformen och värken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!