tisdag 24 april 2012

En liten oas på nära håll

Jag är så himla blåst, korkad och dum rent ut sagt. Det ligger en ankdamm just utanför dörren här, det har jag helt missat fast jag bott här i fyra månader. Dit gick Pixie och jag idag.

Hon tyckte det var väldigt kul att titta på de små bollarna som flöt omkring på vattnet och väste som värsta ormarna då de fick syn på Pixie. Då blev hon bara mer intresserad givetvis...

Pixie fick en kompis, en svart liten katt som följde oss vart vi än gick. På behörigt avstånd förstås..

Ett gammalt soldattorp med halmtak finns också bara några minuter utanför min lägenhet, en liten gård med gräs och blommor. Så mysigt!

En så himla vacker gammal bänk stod där bland buskarna. Dit måste vi gå flera gånger och även ta med lilla Busan. Jag ville inte stöka ut med henne idag, då det blir lite stress för de små liven med alla nya saker att titta på. Men snart så. Det är ett perfekt litet ställe att sitta och fika på. Måla, skriva eller bara vara. Mys!

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag och fina bilder. Ni får ha en fin kväll.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  2. Härligt att bo så nära så fin natur.. många sköna promenader väntar dig där, härligt och så mysigt med katten på avstånd.. =). ha det gott/Moa

    SvaraRadera
  3. Mysigt ställe att gå till. Fin beundrare Pixie har.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Men vilket ljuvligt ställe du hittat !
    Haha ja man måste ju utforska sitt närområde lite bättre kanske !
    Mysigt för Pixie att få ut och lufta pälsen !!
    Kraam !!

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!