fredag 6 april 2012

Givmilda människor

Jag trodde det var julen som va en högtid då alla blev snälla och givmilda, men detsamma verkar gälla på påsken. Hittills har jag blivit erbjuden ett Marbodalkök och en tatuering för halva priset. Plus en kund som ville köpa påskägg av mig, för att ge till mig.

Kanske ska tillägga att tjejen med köket och mannen med ägget var onyktra. Men ändå, folk är glada och ser fram emot denna högtid utan samma ångest som julen brukar föra med sig. Att köpa ett påskägg med lite godis är kanske mer överkomligt, än mängder med dyra julklappar. Det måste låtit ganska kul när jag stod och tacka nej till ett kök, för kön efter den fulla kvinnan skrattade gott åt hela situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!