lördag 18 december 2010

Shabby chic hos Wallmokrans

Denna rosa vackra saree köpte jag i butiken. Den är från Indien, kommer bli en skir rosa gardin här sedan.
Kolla detaljerna! Silvertråd och pärlor. Detta har de indiska tjejerna som kläder, vridit på snyggt sätt runt kroppen.


Små rosa dekorationer från Lisbet Dahl hittade jag där med.


I dag är min artikel från en mysig ladugårdsbutik i Ljusfallshammar med i Folkbladet. Urfin butik i en ommålad och tapetserad (iskall, endast 6 grader) ladugård.
Shabby chic, det lantligt vita blandat med indiska tyger med glittrande brodyr. Mina favoritstilar kombinerat på ett mysigt ställe. Mina foton blev hur mörka som helst, men såg att redigerarna gjort ett jättefint jobb med att ljusa upp dem. Bra jobbat där!
Hennes hemsida hittar ni här: http://www.wallmokrans.se/
Och min artikel där: www.folkbladet.se/ kolla under Finspångsnyheter
Meningen nu är att jag ska gå ner på stan för att möta Peter som redan är där, han har träffat en kompis. Sedan skulle vi luncha med Fredrik. MEN det blåser och snöar, det är ju hemskt att gå i. Fy! sabla julklappar som ska handlas. Läste i corren att just denna dag är det mellan 2-3 ggr mer handel än annars. ALLA ska handla sina sista julklappar idag just. Huu, hemskt.

2 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden om min butik! Värmen var tillfälligt nere när Du var på besök, och är nu uppe på sina vanliga 12 grader igen, där både växter och vinterklädda människor trivs!! /vänligen Sandra Wallmokrans

    SvaraRadera
  2. Hej. Kul att du hittade min lilla blogg! Väldans mysig butik har du iaf, blir nog flera turer dit. :-)

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!