tisdag 14 december 2010

Förkyld...

Kul med förkylningar såhär års. Började i förra veckan, på onsdagen. Igår då jag gick till jobbet var jag förkyld som ett elände, och ena ansiktshalvan formligen rann hela tiden. Både öga och nos, mascaran var överallt då jag kom fram. Då tänkte jag att det här är nog kulmen innan de släpper. Pytt! Idag är det precis lika illa. Ligger fullt påklädd under mitt täcke och fryser så jag skallrar. Om de beror på förkyldningen eller att jag gått till Ryd idag, det vet jag inte. (Undvek dock smink idag, det sitter inte kvar efter tre miljoner nysningar. ) Hade en intervju inbokad med en yngre tjej. Hon hade beydligt mycke mer tro på framtiden än vad jag hade i den åldern kan jag säga... Nu med.

Mår i alla fall kass, så undviker jobb ikväll. Känns mindre trevligt stå och nysa på pralinerna. Alla kanske inte vill vara förkylda i jul. På tal om jul så får jag snart panik. Det var inte bara pepparkakshusen folk var tidiga med. Nu har de kokat skinka och klätt granjäveln med, suck! Hur ska man orka/hinna/vilja göra allt? Tröttsamma högtid. I år känns det inte alls roligt med jul. Förra året knåpade jag ihop egna julkort och jag vet inte hur många olika julgodissorter. Gjorde tillochmed egna askar till godiset... I år ska jag vara glad om jag får i väg färdiga julkort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!