fredag 31 december 2010

Gnistrande vacker nyårsmorgon

I dag mötte jag inte alltför många då jag tassade till jobbet. Såg en gubbe komma haltande från Ica på skolgatan, närmare stan var det lite mer liv. De flesta är nog inte ute och går vid nio på nyårsafton,inte ens alla skrikande barnfamiljer. De har inte ens kommit för att köpa godis än, och klockan är nu halv elva. I vanliga fall hänger de på låset redan vid tio på lördagar. MEN det är ju bara fredag i dag...

Det är rätt så fint ute i allt det gnistrande vita, med solen som smyger fram och får allt att skimra. Det tog emot att gå upp idag ändå, Pixie hade kurat ihop sig som en liten boll på peters täcke,och sjunkit ner i allt fluff. Hon var mer än trött då jag gick upp, tyckte nog det var bra dumt att lämna den varma sängen. Jag är beredd att hålla med. Jag har haft en enda kund, ett äldre par och de gnällde om att det var dyrt. Hon köpte chokladdoppade kaffebönor, och de kostade 89 kronor, visst det är dyrt. Men gå någonannanstans då, det är väl enklast. Det är inte precis köptvång här. Så tappade jag ett glas i backen, innan jag ens öppnat. Bara yrde glassplitter överallt, såå himla kul.
Snart kommer Jennie och jobbar med, får jag i alla fall lite sällskap under dagen. Då känns det genast bättre. Det brukar allt bli en del folk även en sån här dag, många vill köpa praliner till kvällens festligheter. I kväll kommer Peter hem och vi ska åka till Paulina och Göran på lite nyårsmiddag, så mysigt <3 Kanske borde köpa med mig några praliner jag med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!