söndag 26 december 2010

Julmys

Nu har julen svischat förbi i ett nafs. Satans så snabbt det går! Vi var i alla fall i Vadstena på julafton, tillsammans med familjen. Pixie och Busan var med såklart och åt små jultallrikar med skinka och sylta på. Detta tålde inte Pixies mage så på juldagen blev det julbad i rumpan på henne. Oj, sån panik hon fick. Inte jul alls att duscha borta hos någon annan, värre än hemma. (hur nu det är möjligt?)
Blev en massa god mat och fina julklappar. Lite nostalgi på eftermiddagen med Trolltyg i tomteskogen. Jag har inte sett den sen jag var liten de slutade ju bara visa den plötsligt, nu är ordningen återställd. =)
På juldagen var det jobb som gällde, ingen rast och ingen ro här. Men väl där var det dött som en vardagskväll. Ändå ska det schemaläggas så vi står tre personer på varandra, lite jobbigt. Men jag fyllde på choklad i fyra timmar sedan var det inte lång tid kvar.
Idag har vi tillbringat dagen med att trängas i affärerna. Hemskt! Inte så rolig rea heller, men det kanske kommer. Köpte i alla fall mysiga sockar på Indiska och ännu en stickad sjal på MQ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!