torsdag 2 december 2010

Mycket jobb och bilhaveri

Har varit mycket jobb nu i veckan som gått. Tidningen i fredags, måndag och tisdag. Karamello de andra dagarna. Och ett porträtt till mänskligt. Men idag är jag ledig! Förutom att jag skrivit porträttet idag då, haha! Ser ut som skrutt här hemma, hinner inte riktigt med att städa. Men det är roligt att journalistjobben äntligen börjat komma. Hoppas bara att det fortsätter så.

Förra veckans pyssel med decoupage på bordet lyser upp inne i vardagsrummet tillsammans med adventsljusstakarna i fönstren. Tur det är jultid nu, fy så mörkt det vore annars. Och kallt är det! I tisdags gick Lillemors bil sönder med, på E4:an. Vi fick stanna utmed vägen och vänta på bärgningsbil. Iskallt och kolsvart. Man känner sig rätt utsatt vid väggrenen. Bilar och lastbilar susar förbi i 110, minst, så det bara sliter i bilen. Men Peter kom och hämtade mig, för det var den kvällen jag skulle göra en intervju på kvällen. Som tur var kom bärgaren och hämta upp Lillemor straxt efter det. Kändes inte alltför bra att lämna henne vid väggrenen själv i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!