fredag 17 december 2010

Fluffiga strumpor och mjuka tofflor

Jahapp då var det fredag då, igen. Tiden går så himla snabbt! I Dag har det varit jobb i Finspång, när jag gick till bussen i morse så stod torgsäljarna och packade upp sina små tält redan vid halv åtta. De står alltså där från sju, halv åtta till fem på eftermiddagen? Ute i snön!? Tala om ett helvete att genomlida. Jag fryser inomhus. Fick stövla ner i snön imorse, pga att en grävskopa stod vid bibblan och höll på. Tog upp hela gatan,grr. Var bara kliva i snödrivan då. Inte bra kan jag säga, blev blöt ända upp på benen. Då kom ja på att jag nog inte inpregnerat mina stövlar på ett tag... Det var bara att smita in på Lidl och köpa torra strumpor och se glad ut. Det blev ett par mjuka tofflor med, slipper jag ha mina tjocka (blöta) lurvstövlar inomhus här. De ligger på ett element och torkar just nu, förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!