måndag 27 december 2010

Hattask med sjalar

I dag var det reporterjobb på Extra, mitt sista som är inbokat i alla fall. På torsdag är det dags för porträttjobb i Boxholm, ska bli roligt. Annars är det godisjobb som gäller denna vecka. Börjar känna mig lite tveksam på detta yrkesval. Alltså jag älskar att skriva och så, men att fara ut på olyckor eller skriva om mord, misshandel och sexuella trakasserier är verkligen inte min grej. Jag önskar att jag kunde få in en fot (helst två) på mänskligt eller Paus. Det är sådant jag vill skriva, feature. Porträtt och reportage, inte misär och elände. Men man kan väl inte få allt.

På vägen hem från Extra så stannade jag på Bok och cd Media och köpte en söt rund ask, typ hattask. Nu står den så fint på hatthyllan, fylld med mina sjalar. Jag har röjt ur byrån som står i hallen, behöver den till mina underkläder som nu är inknölade i garderoben. Det är hopplöst ha strumpor och trosor på en hylla så. Varje gång jag tar ut en strumpa, faller tre till ut på golvet. Men har ju ingen byrå att ha dem i sedan vi sålde två byråer som stått i sovrummet. Skönt att bli av med dem, men vart gör man av alla miljoner strumpor och trosor? Hmm, hopplöst lite garderober i detta hem, inte bara jag som tycker. Marika, min granne, har samma lägenhet fast spegelvänd, hon har köpt garderober på Ikea till sitt sovrum. Allt för att det inte får plats i de som finns. Fast i mitt fall räcker det knappt, behöver en walk in closet. Minst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!