måndag 6 december 2010

Fluffiga glutenfria lussebullar och loppis

Igår invigde vi nya bakmaskinen och gjorde den årliga bakningen av lussebullar. Maskinen funkade bra, nu har jag inte så mycket att jämföra med, men men. Denna variant kostade 1800 nåt på Net on Net, och fick bättre i test än Kitchen aid i någon tidning förra året. Då kostar ändå Kitchen aid dubbelt så mycket. Kan vara därför den vann testet antar jag. Lussebullarna blev i alla fall fluffiga och knallgula, trots glutenfri deg. :)

Ledig idag, vilket är tur, är fruktansvärt trött trots en slapparhelg bakom mig. Igår gick vi endast till loppisen i Cupolen. Det var hemskt! Bara massa skräp överallt och stank svett! Fy. Hade vi stått där för att sälja hade vi fått ha rökelse med oss. Runt hela bordet! Går ju inte stå ut, kan folk inte duscha? Även unga människor som luktade apa, äckligt. Ska vi sälja nåt får det bli utomhusloppis, jag får panik av stanker.

Ikväll blir det porträtt av en mycket ung man, förra veckan var det en mycket gammal man. Kontrasterna är roliga i detta yrke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!