onsdag 15 december 2010

Rally-Nillis

I dag blev jag ett med bilen. Först skrapa vår bil och sex mil till Finspång. Sedan hann jag knappt in på redaktionen förrän jag insåg att jag bokat in ett möte halv 10 i Ljusfallshammar. Jahopp, ut och skrapa redaktionsbilen då. Sedan bar det av på hala vägar i två mil till då. Väl där så åkte jag förbi en hage med åsnor. Inte varje dag man ser sådana stå i snön, med världens öron. Sen åka tillbaka tillm Finspång och in, skriva och äta lunch. Sedan var det dags att åka till Risinge. Det var nog inte så långt, men ändå. Kommer bli en 18-20 mil i dag innan jag är hemma i alla fall. Det är Nillis i ett nötskal, antingen kör jag inte alls eller så blir det heeeela tiden. Ganska faschinerande att här i Finspångstrakten hittar jag alltid dit jag ska, direkt. Spelar ingen roll vad det är för by eller samhälle. Brum så är jag där. I Linköping är det ju hopplöst, gå och gå och aldrig kommer man dit man ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!