onsdag 4 augusti 2010

Skänninge marken

Knallblått halsband med musslor
Badsalt, hårspänne och armband i söt stil såldes av en färgglad tjej med massor tatueringar och färgglatt hår. Ville köpa allt av henne!

Idag blev det en tur till Skänninge Marknad. Som tur var så kom solen och sken, det var perfekt väder för att strosa omkring där bland foppatofflor, remmar med getingar över och t-shirtar i mängder. Som vanligt hittade jag massor att köpa och sprang även på föräldrar och vänner. Det var ett stånd med en tjej som gjort superfina saker i rockabilly/tatuering/pin up stil. Där köpte jag ett badsalt och smycken. (En låda chokladbollar fick vi med oss hem med, dock från ett annat stånd) En fika med Zung och hennes kille blev det också. En riktigt mysig dag!

Enda nackdelen var lunchen på ett ställe vid torget. Där hade de noll känsla för hur man ska organisera då det är folkkaos. Fanns inget vatten och de anställda yrade mest omkring som yra höns eller stod och glodde som fån. Jag skulle betala med kort och fick sköta maskinen själv, hon visa inget eller gjorde inget så det slutade med att jag betalat dubbelt. Kul värre, men jag sa det att ge mig tillbaka halva summan då, det kunde hon inte räkna ut själv..
Men maten var god! Jag åt fläskfile med trattkantarellsås och Peter valde den nyttiga varianten med grillad lax.

Påväg hem stannade vi på loppisen i Cupolen, inga större fynd där denna gång. Men folk säljer verkligen precis allt. Fanns till och med gamla Mitt livs novell tidningar, nostalgiskt! Kul att gå och titta där, man vet aldrig vad man ska få se härnäst.. Vi som sagt flera onsdagar i rad nu att vi ska stå där och sälja vår skit, men vi hittar alltid ursäkter för att slippa! Förra onsdagen var vi i Norrland (då är det lite långt) och onsdagen innan var det för varmt... Nu var det ju marknad, hur många går dit då? Rätt många kan jag tillägga nu i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!