söndag 29 augusti 2010

Dikter på morgonen

Peter kommer in till mig i sovrummet: Du är livet, lusten och kärleken
Jag tittar på honom som ett frågetecken: Diktar du?
Peter: Nää, teet heter så. Det är färdigt i kannan till dig sen.

Så lät det imorse då jag skulle stressa iväg till Finspång. Jag har jobbat där i helgen tillsammans med Lillemor. Det har varit oerhört roligt och helgen har bara svischat förbi. Igår var bäst med westernfest och marknad att bevaka. Passar mig som handen i handsken att skriva om sådana roliga saker. Tyvärr kändes det lite avigt att skriva nyhetstexter nu, då jag inte gjort de sedan jag hade praktik på correnmjölby i mars. Men jag hoppas att de blir nöjda med min insats ändå.

Roligast var då de hade westernridningsuppvisning och en clydesdalehäst bumlade fram som en ångvält tillsammans med de mer smäckra quarterhästarna. Clydesdalehästen är kusin till shirehäst, ska väl tilläggas (den största hästrasen.) Det stod en gubbe bakom mig och pratade om uppvisningen, då den stora klumpen kom in.
"Kolla monsterhästen!" Vilket urtidsas! De andra hästarnas ben är som stickor bredvid hans ben. Kolla benen då!" Jag skratta så jag skakade, jättelätt ta kort då!

Idag var det istället en rundvandring i skogen på en föreläsning. Jag som trodde att föreläsningen skulle vara inomhus hade på mig mina cupcakesskor. Inte smart alls! Blött och svamp och snubbelgrenar överallt. Tillråga på allt började de regna innan vi gick till bilarna och de lilla ösregnet övergick snabbt i stenhårda hagel. Var som en dränkt katt då jag kom tillbaka, fick springa omkring på redaktionen utan skor, strumpor och byxor! Tur att det bara var Lillemor och jag där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!