måndag 23 augusti 2010

Hundtricket

Det kom två killar och köpte glass ikväll.
- Jag vill ha en våfflaBÄGARE, med två kulor,sa den ena.
-Vad vill du ha då,våffla eller bägare, undrade hans kompis snabbt innan jag hann säga något.
-Haha, en våffla jag menade jag och inte en sån där liten äcklig strut. Skrattade killen och började rabbla smaker han ville ha i sin våfflabägare.
-Åh en tibbis, en sådan hade jag då jag var liten. Utbrister jag då jag ser vad de har i kopplet på marken och är påväg att kravla ut ur glassluckan för att titta på den lilla söta hunden.
-Ja och jag vill också ha en våffla med två kulor,börjar den andra...
-SÅ HIMLA SÖT, ylar jag vidare, medan jag skopar upp glass nummer två. Helt ointresserad av glassförsäljningen.
-Ja den här är en riktig brudmanet, ler en av killarna.
-Hahaha, så ni kör hundtricket nu då, skrattar jag.
- Ja, vi hittade den lilla borta vid Priso och vi vet inte vems det är, skojar killarna och går vidare med sina glassar och den lilla söta hunden tultandes efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!