onsdag 18 augusti 2010

En blommande vår (förhoppningsvis)

Ikväll har vi plockat ut frön ur torkade lupinfrökapslar, som jag plockat på promenad i Rydspåret, och slängt ut i landet. Får hoppas några tar sig! Har sått sådana tidigare men då har jag helt sonika slängt i hela fröskapseln, nu är de prydligt utplockade får vi se om det blir större lycka..
Har även planterat två stycken liljor som jag köpte idag på international streetmarket, eller foodmarket eller vad det heter. 25 kronor styck, kändes billigt. Blev en vit miniros för 20 kronor med. Men sedan vet jag inte om det är tid att plantera dem nu? Men det märks om de dör. I vilket fall som helst var blommorna väldigt billiga där. Fanns stoora hortensior för 50 kronor och och dessa liljor 25 kronor då, klematis 70 kr, och de var iallafall en meter höga. Och blommade för fullt nu! Kunde handlat massor blommor, men fick sansa mig, måste ju kunna bära hem skiten med..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!