söndag 9 januari 2011

Sjuk - igen

I dag skulle jag jobbat men jag mår inte så bra, så söta Sofia hoppade in som en liten räddande ängel. Jag har suttit på toaletten halva natten, hur jobbigt som helst. Hade ont i kroppen igår med, så är nog något som far genom kroppen. (Intressant information va?) Istället för jobb blir det soffmys med katterna och skriva ett porträtt. Inte helt fel det heller.

Ute smälter snöeländet och droppar hej vilt. Mitt fågelbad, som varit höstdekorerat med kastanjer, vackra röda löv och äpplen, har nu smält fram från en halvmeter snö. Inte så fint längre kan man säga, äpplena är bruna och halvätna av fåglarna. De stackars kastanjerna ligger och flyter som små bruna klumpar, som för att matcha de bruna äpplena.... Kanske borde gå ut och slänga det innan det fryser och kommer en halvmeter snö till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!