fredag 21 januari 2011

Östergötland by evening

I går blev det sigtseeing över Östergötland. Först till Finspång för tidningsjobb. Då åkte jag till Rejmyre och träffade en kvinna som föder upp Selkirk Rex, en lockig kattras. De såg ut precis som små får, så söta! Kolla gärna artikeln på www.folkbladet.se.

När jag sedan skulle hem så missade jag bussen! Larmet bråkades så det tog 10 minuter att larma på, med samtal till Securitas. De har telekö, det är ju briljant värre. Vad hade hänt om jag fått larmet att tjuta? Ska jag stå i det oväsendet tills de behagar svara då? Fasen vad iriterande. Men i alla fall, kom till busshållplats 17.08, bussen går 17.05. Givetvis på sekunden denna dag. GRR! Straxt senare kommer en buss till Norrköping så jag hoppar på den, för att sedan få ta pendeln från Norrköping. Denna runda tog 1,5 timme, tills jag var hemma. Buss - tåg -buss. Alltså ungefär samma som buss och buss. Någon som har en billig bil?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!