fredag 21 januari 2011

Rörigt inlägg om en rörig vecka....

I måndags skulle jag ner och luncha med Emma och Linda på Steves coffe house. Kycklingfilé och klyftpotatis med dipp, gott värre! Jag bara ääälskar deras aioli. Tog tzatsiki med, måste ju gardera sig. :-)

Påväg ner så slank jag in på Myrorna och köpte en söt liten snirklig stol. För 75 kronor! Synd det bara fanns en. Men då det var lite surt att bära omkring den på stan, så lämnade jag den på jobbet under tiden. Givetvis ska den målas i vitt, som allt annat. "Ett helgerån!", sa min chef. Hon skulle bara veta....

Idag i alla fall så var min granne Marika här och fikade, utan sin härliga katt Vinston tyvärr... Men hon är utbildad målare/tapetserare så hon ska hjälpa mig med stolen, klä om och fixa. Perfekt! Hon skulle även kolla upp det med avlutad soffa, vilket antagligen båda kökssofforna är. Hur man ska måla då. Hon trodde det räckte med att rugga upp ytan. Vore ju kanoners slippa måla med oljefärg inomhus den här årstiden, vi kommer avlida av stanken av färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!