söndag 30 januari 2011

Hon sa ja.....

Hemma igen efter en helg i kärlekens tecken i Jönköping. Lilla Jenny sa ja till sin Fredrik i en gammal vacker kyrka i Huskvarna. Det blev den blåa klänningen till sist, med en vit pälsbolero. Har dock inte orkat tanka över alla bilder ännu, det blev en heeeel del kan jag säga.

Jenny var strålande vacker med håret i korkskruvar som ringlade ner över ryggen, dekorerade med stenar och bling bling. Middagen var supergod med trerätters. Först lax med pepparrotskräm och ruccolasallad, med balsamico ringlad över. Sedan kalvfilé med potatiskaka (såg ut som en coccoskaka) och en underbar konjakgräddsås. Efterrätten bestod av mjölkchokladpannacotta och färska hallon. Mumsigt!
Efter det stod magen åt alla hörn och det ena talet avlöste det andra. Väldigt hög nivå på talen, måste jag säga. I vanliga fall på bröllop så sitter man och skruuvar på sig efter någon minuts tal, men dessa var underhållande. Som grädde på moset var det sedan kaffe och bröllopstårta. Inte för att maten tog slut här inte, nej, nej, nej.. Sedan var det korv med bröd som vickning framåt småtimmarna. Jag vågade mig upp på dansgolvet en gång i alla fall. Som chaufför kändes det oerhört skrämmande... Men buggandet satt kvar i ryggmärgen i alla fall. Höll dock på att bryta benen av mig i alla fall, men det skyller jag på de höga klackarna på skorna. ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!