onsdag 24 november 2010

Snön yr och bilar i diket

Vilket väder! Snön har blåst och yrt hela dagen idag, och det blir mer och mer kaos. Det första jag möter ute i morse var en liten bison frisevovve. Så himla söt, såg ut som en snöboll med fluffiga tassar i all snö. Bara två svarta ögon som lös mot allt de vita.

Jag min hönshjärna gick ju för tidigt imorse till bussen. Den skulle gå från Köpmansgränd klockan 7.55 till Finspång. En expressbuss som skulle ta 55 min. Ganska okej med tanke på att det tar så lång tid att köra dit också på morgonen. MEN Köpmansgränd ligger bakom Gränden, alltså en halvtimmes promenad hemifrån ungefär. Trodde jag. Tog 20 minuter så stod jag på hållplatsen och snön ven om huvudet. Dessutom så gick jag tidigare för jag var klar, så de slutade med att jag fick vänta på bussjäveln i en halvtimme, grr! Väl på bussen var det varmt och skönt, tills chauffören stängde av värmen och det började blåsa kalluft, burr! Satt med både stickad sjal och jacka över mig som täcke och frös. Väl framme var det i alla fall varmt inne och jag tog en kopp skummande, varm cappuccino!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!