fredag 12 november 2010

Ekenäs jul, en mysig slottsmässa

Julmarkanden på Ekenäs slott började på torsdagen
och hade öppet tills klockan 9 på kvällen.
Slottet ter sig ganska kusligt och spöklikt i kolmörker med bara vissa ljus omkring

Snön bidrog givetvis till julstämningen
I övrigt var mässan lika mysig som alltid, med massa fint hantverk och härlig matbod. Jag köpte marsipan med päronkonjak och grand marnier och en keramikskål med en drake av min favoritkeramiker Annika från Västerås. Köper nåt av henne varje år, superfina saker med små katter och möss på. I år frångick jag dock mössen och missarna till förmån för draken.
En hantverksutställare hade namnhalsband, där de tagit silvertråd och vridit till namnet som en berlock. Givetvis fanns inte Pernilla men jag ska nog gå in på deras hemsida och beställa, så himla fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!