lördag 27 november 2010

Dampdjur i natten

I natt var Pixie inte värd särskilt många ören. Det började då jag la mig, då fick hon tokdamp och sprang som en tok, från vardagsrummet in i sovrummet och rätt över mig och hoppa ner på andra sidan av dubbelsängen. Sedan tillbaka och i 390 kilometer i timmen över mig igen. Då hon sprungit klart börja hon köra gatgalopp i hallen fram och tillbaka och hängde i dörrposterna. Öronen bakåt och huvudet blir som ett klot. Sedan då ja lyckats slumra till börja hon hänga i byrålådan som en ostbåge och sparka med bakbenen. Ett för henne effektivt sätt att komma ner i våra underklädeslådor. Då ja gormat på henne sluta hon med det, och började gnaga på lampor och sänggaveln istället. När jag äntligen lyckats somna in igen vakna jag av MMJAAAAUUU!!!Står Pixie och gormar mig rätt i örat, jag låg på sidan och det var fel för hon ville sova på min mage. Bara lägga sig på rygg så tassar hon upp och kurar ihop sig på min mage. OM hon hade fått plats, efter ett himla trampande ger hon upp och går ner och börjar stöka med en påse på golvet. Denna procedur upprepas flera gånger under natten, ett mjau i örat så man står upp i sängen nästan. Klockan fem i sex är det bara att gå upp för då sitter hon och spyr på mattan i deras rum. Suck! Silverfärgad, sälformad låååååååååååååååååååååång katt bytes mot hundvalp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!