måndag 8 november 2010

Snabbvisit i Dalarna

Helgen for förbi i en rasande takt. Varit ledig fyra dagar, svisch! I fredags packade vi bilen och åkte mot Avesta. Där har Cissi köpt ett hus med sin kille. Så himla fint de gjort! Eller jag misstänker att det är Cissi som ligger bakom myset. Lantligt och shabb chic vitt och bara såå himla fint! De bodde i Krylbo, som är en liten plats i Dalarna. Komiskt, jag trodde det var nära Västerås som vi egentligen skulle till. Kan ju fika hos henne påvägen tyckte jag. Men det var i alla fall sju mil till henne från Västerås. Kallt som bara den både i Västerås och Avesta! Jag min dumsnut hade min ganska tunna jacka och höll på att frysa halvt ihjäl. Men så mysigt! Fanns fina små butiker i Krylbo med, en orientalisk där jag köpte en väska. (inte helt ovanligt för att vara mig) och en annan med kläder och gardiner där jag hittade en vit gardin med brodyr. Cissi bjöd på Gino (frukt i ugn med riven vit choklad på) och te.

Efter några timmars Cissimys får vi tillbaka de sju milen till Västerås och träffade Peters familj och fick tacos. Vi bodde i en extralägenhet som fanns på deras gård, eller vad man ska kalla det. Den var fin men inte så vidare värst städad... Sov på bäddsoffa, som var hård som en parkbänk. Vaknade varje gång jag vände mig så himla ont i axeln! Natt två fick jag en extra madrass så då försvann den plågan... Heeela familjen var dock förkyld, så har hällt i mig enchinagard nu för att mota olle i grind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!