måndag 22 november 2010

Jobblycka vänds snabbt till jobbmisär

Idag blev det att kasa till Finspång i snön, dags för reporterjobb! Så himla roligt att jobba ihop med Lillemor igen, inte gjort det sedan augusti. Men hon mådde kass och fick plåga sig genom dagen, men jag trivdes som fisken i vattnet med skrivandet. Började dagen med en pressträff på kommunen och gjorde även lite andra smågrejer. Men det som känns trist nu är att Lillemor är sjuk och måste vara hemma imorgon, och jag kan inte hoppa in för att ingen kan ta mitt kvällspass i butiken. Känns ganska hopplöst, först två års studier och hur svårt som helst att skrapa fram journalistjobb. När jag sedan väl har chansen så går det inte för jag ska stå i butiken på kvällen. Surt! Sa räven om rönnbären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!