måndag 21 maj 2012

Vilken morgon....

Ja jösses vilken morgon, eller förmiddag kanske det heter. Jag har jobbat i helgen och är ledig idag så är lite lagom seg och trött. Men klockan kvart över sju ringer det på dörren. Jag kan ju tillägga att jag sov så fattade inte först, trodde det var telefonen. Men sen riiiiiiiiiiiiiiiinger det igen nu lite mer ihärdigt. Bara släpa sig upp och öppna dörren, därute står det två hantverkare.

Dom: "Vad svarar du inte då vi ringer för?"
Jag: "Va?" (jag såg senare att de hade verkligen ringt på telefonen med, vid sju vilket jag inte hört alls..)
Dom: "Ja ringde i onsdags och prata in på telefonsvararen!"
Jag: "?"
Dom: "Ja vi ska kolla din toalett. Det var eventuellt stopp? Har du en hink?"

Jag går å hämtar skurhinken medan de sätter fart och kollar toaletten. Det var inte stopp men de behövde höja vattennivån en aning.

Dom: "Vi får be till högre makter att detta hjälper nu då. Du får väl spola två gånger om inte skiten åker ner."
Hm, jo det hade jag redan räknat ut, inte låter jag bajskorvarna ligga kvar där i och skvalpa direkt....

Dom: Men den där toalettstolen är gammal och satt där då du flyttade in eller?
Jag: Nä, den fick jag för några veckor sedan.
Dom: Nä
Jag: Jo
Dom: Nä
Jag: Jo
Dom: Nä
Jag: Jo

(suck)

Vid det här laget kände jag mig mest som en unge som står och tjabblar. Fasen, säger jag att den är ny och de nyss satt in den (eller i alla fall nyss bytt) så är det ju så. Grr!
De går och lovar komma tillbaka om spolningen inte skulle funka. Varpå jag lägger mig igen och gosar med mina sömniga och mjuka flickor. Somnar till och RIIIING! Denna gång vaknar jag av telefonen och det är arbetsförmedlingen i luren.

"Du ska på möte i Stockholm nästa onsdag. Jag fixar så du får resetjänst här. Då får du ta tåget och sedan tunnelbana om du ska hinna det är borta på söder så du får nog åka till Münchenbryggeriet, Mariatorget eller något och gå av där förstår du. Har du penna och papper så får du numret här".

Bara springa upp (igen) och leta reda på penna och papper då, medan han fortsätter att mala på om tunnelbanestationer i luren. Att han är från Stockholm hörs tydligt, vilket inte jag är så mig säger inte namnen någonting alls.

Nu i efterhand minns jag inte alls vart jag skulle gå av eller något, men jag hoppas det finns information i mailet jag fått skickat tidigare. Nu har telefonen ringt ytterligare tre gånger, men nu var det mamma, min kompis Tesa och så från jobbet. Så nu ska jag ner och skopa glass. Hihi, ska bli kul och se hur denna dag slutar....





































































3 kommentarer:

  1. Nej men herregud är de rent vilda. Det är för mycket en måndags morgon. Ja hoppas du får en trevlig dag efter denna rivstart.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  2. Det var ingen rolig morgon, du. Jag var ganska seg i morse också, men nu skulle jag iväg till jobbet så det vara bara att pallra sig iväg, jag jobbar sju dagar i veckan (ja jag tycker synd om mig själv)=/ Tog med mig lunchen ut i dag iaf vägrade att sitta inne den timmen.

    Vad fina dina katter är=)

    Ha en fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Usch vilken sovmorgon du fick :O( ingen alls...
    Spännande med ev jobb i Stockholm. Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!