måndag 7 maj 2012

Jättegrönt i gamla Linköping

I söndags var det blomstermarknaden "Jättegrönt" här i gamla Linköping. Där bland alla gamla hus och kullerstenar stod säljare med små sticklingar och perenner de drivit upp. Mest fanns det nog pelargoner och tomatplantor.

Handflätade korgar fanns att köpa, en liten katt tyckte att korgarna så väldigt mysiga ut och försökte välja en att krypa in i

Det var mest perenna växter, inte så mycket för mig numera till balkongen. Åh vad jag saknar min härliga uteplats som hörde till den förra lägenheten! Jag köpte en vit pelargon (15 kronor!) och två rosa minirosor dit istället.

Hjärtrunds växthus var öppet och därinne var det fullt med växter och blommor från golv till tak

Detta praktfulla hus ligger fint i gamla stan, tänk om man fick bo där?

Nu börjar den fina praktmagnolian att blomma både här och där, så ljuvlig!

Underbar färg på en rhododendron som blommade vid en mur som går runt kyrkogården här i staden

1 kommentar:

  1. Vackra bilder och en vit pelargon är alltid fint. Du får ha en fin dag.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!