fredag 11 maj 2012

En härlig dag med hästar

Idag följde jag med min kompis Linda till hennes stall för att titta på en nyfödd fölunge, fika och en liten ridtur.

Den lilla söta bebisen är ungefär 4-5 dagar och snuttade gärna på våra fingrar med sin lilla tandlösa mun. Så himla len och söt! Han är en korsning mellan arab och quarter.

Sedan blev det en ridtur, så himla mysigt! Jag red lilla Joppe, en fjording med den mjukaste traven och Linda red sin arab Lucky. Så himla skönt att rida ut i skogen sådär, det är som meditation. Alla tankar som annars snurrar ständigt i huvudet bara försvann och det enda som hördes var hästarnas steg och trädens susande.

Min utsikt under ridturen, en lurvig man och fjuniga öron och strålande fint landskap. Sedan Linda och Lucky förstås

Lilla Snäckan är min favorit, så himla söt! En 3-årig arabtjej som vill bo hos mig sa hon

Lilla minishettisen Elton var så himla söt så jag nästan ville stoppa ner honom i handväskan och ta med honom hem!


Även små hundar gillar att äta gräs, detta är Loka och Fanta. Så roliga namn på de små liven.

2 kommentarer:

  1. Har varit inne o tittat på din fina blogg, men har inte kunnat kommentera. Men idag går det visst igen:)
    Vilket fint foto på ögat o jag håller verkligen med om att man släpper det mesta när man kommer in i stallet o upp på hästryggen...

    SvaraRadera
  2. Supermysigt! Jag vet inte varför det inte går kommentera, fler som sagt det. Tråkigt :-(

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!