söndag 31 oktober 2010

Misärhelg

Haft en helveteshelg på jobbet. Det började i fredags med att kassan jag hade (givetvis) började tugga sönder alla kvitton hysteriskt. Bytte kvittorulle men då slockna massa lampor och kassan slutade helt sonika att fungera. Dvs gick inte betala med kort, eller inte betala alls. För fungerar inte kvittorullen så kommer inte kassalådan upp och då går det inte ge tillbaka någon växel. Inte populärt! Och hur många har ens kontanter idag? Typ ingen och definitivt inte exakt jämn växel så det stämmer på öret... Fick ringa in vår chef som var sådär lagom glad att åka tillbaka till jobbet en fredagkväll. Efter mycket om och men så började det fungera igen, efter att chefen gjort samma procedur som jag gjort i en timme, grr!

Idag så var det strömavbrott då jag började på förmiddagen. En säkring som blivit överhettad konstaterade stångåstadens journisse och bläppa igång elen igen. Efter ett himla pipande och tjutande så stratades alla datorer och skit och butiken fick lyse. Grejen är att för att kassan ska fungera måste man starta upp datorn i källaren. Det är ju inga problem på morgonen innan man öppnar butiken, men då man står själv senare på dagen en söndag med hela butiken full med folk och det blir kolsvart, det är inte så himla roligt. Särskilt inte fem gånger på en dag, grr! Blev ett himla springande upp och ner i källaren för att starta om skiten. Kul, fick använda telefonen att lysa med, för den källaren har en bra förmåga att bli hur kolsvart som helst. Och hur mycket hinner inte folk sno? Sedan fattar folk heller inte att de går inte handla då. Datorer går på el. Vågen går på el. Kortläsaren går definitivt på el. När jag bläppat upp säkringen den 5:e gången så började den blixtra, då fick jag nog. Fick stänga bygget och ringa in journissen igen. Det var väldigt skönt att gå hem klockan fem idag kan jag säga. Funderar allvarligt på att stanna hemma nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!