torsdag 28 oktober 2010

Mystant

Igår var världens mysigaste tant inne och handlade choklad. Hon hade läst ett reportage om olika mjölkchoklad i Svenska Dagbladet. "Jag glömde artikeln som jag klippt ut. Jag vill ha olika mjökchoklad",sa hon.
Jag visade runt i butiken och det slutade med att hon valde tre olika för ungefär 149 kronor. En ren mjölkchoklad, en italiensk fin choklad med mandlar och den belgiska med olika kryddor så smaken påminner om pepparkaka.
Usch vad äckligt, var första reaktionen på pepparkakschokladen. Men då jag sa den var god så tog hon den utan att blinka.
"Artikeln var så fin, jag blev jättesugen. Du kan ju läsa den på webben", säger hon.
Jag höll på ramla i backen. En äldre tant i 70-årsåldern som köper dyr choklad utan att pipa om priset och som föreslår att jag ska läsa på internet! Finns det sådana? I vanliga fall gnälls de om både dyr choklad och internet är ju bara skräp enligt den äldre generationen. Henne skulle jag vilja ta med hem och ha som mystant, kunde vi sitta och dricka te och äta dyra fina praliner tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!