torsdag 28 oktober 2010

Glutenfritt bageri

Grov limpa och en chokladcookie
Olika frallor, glutenfritt allting :)

Idag har jag varit och intervjuat gubbar till ett porträtt. De bjöd på kaffe med hembakad äpplekaka och vaniljsås. Var en smulpajaktig, underbart god kaka med hasselnötter. =) Inte helt fel såhär en torsdagseftermiddag.

Påvägen hem stannade jag på de nya glutenfria bageriet som ligger på grindgatan, Grand svecia bageriet. De bakar bara glutenfritt och det var inte för tidigt att ett sådant öppnade, som jag (och säkert många med mig) väntat på det. Köpte en grov limpa, en hålkaka med frön på och fyra olika frallor. Plus en cookie med choklad vi ska mumsa på ikväll. Fanns massa kul! Hoppas det är lika gott som det såg ut, då lär jag bli en stammis. Härligt kunna köpa färskt bröd och inte bara det frysta, frostskadade elände som finns i mataffärerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!