lördag 20 oktober 2012

Fina färger och sorg över blommor

De som flyttade in i min gamla lägenhet med uteplats har inga gröna fingrar alls. Eller rättare sagt, de går knappt utanför dörrn enligt min kompis som bor kvar där i huset än.

I rabatten har de japanska lyktorna från Fläkterbo, tagit över helt. Eller det är det enda som ser ut att fortfarande leva. Nog för att det är höst nu, men i somras var det lika eländigt. :-( Tråkigt att se.

Blomaffären bredvid kyrkogården har alltid så himla fint utanför butiken. Cyklamen och ljung i underbara färger var det nu

Vackra arrangemang med små skyltar med fina budskap

Dessa knallröda blad slingrar sig vackert på muren runt kyrkogården

Så himla vacker färg!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kan förstå att man kan se lite med sorg när man ser att ens egna verk kanske bara förfaller.
    Så fina blomster arrangemang!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!