torsdag 16 juni 2011

Själen gråter

I bland blir man helt ledsen i hela kroppen och själen. Idag var en sådan dag. Min kompis häst blev sönderskuren i båda bakbenen i en hage, dagen innan. Det var bara att åka ilfart till Strömsholm för operation. Och en annan häst var skuren vid slidan.

I samma område har någon sjuk jävel skurit halsen av en kalv och helt enkelt dumpat den på en väg. Kalven har människan dessutom hämtat inne i ladugården! Vad finns det för människor som kan göra så? Och varför? En sådan person skulle man allt vilja göra detsamma med, fast sju resor värre! Hur kan man ge sig på oskyldiga mysiga djur? Så om du har djur i närheten av Väderstad Ödeshög Hästholmen, lås in dom! Annars med...

4 kommentarer:

  1. Fattar inte hur eller varför någon kan göra så mot några oskyldiga djur. Man blir arg och ledsen när man hör om sådant. Hoppas din väns häst klarar sig och inte är livrädd för alla människor.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt fruktansvärt. :(
    De skulle få hem hästen idag i alla fall, efter operation.

    SvaraRadera
  3. Hej, stod om den hästen på facebook så jag googlde för att se om det var sant (ibland cirkulerar ju osanna rykten) Tyvärr verkar det ju vara sant och jag blir så förtvivlad. Har mina hästar ute på nätterna men tanken på att nån skulle göra dem illa får mig att bli galen.

    (fin blogg)

    SvaraRadera
  4. Ja, det är tyvärr sant. Och inte bara en häst heller. hemskt är det.

    Kul du gillar bloggen, tack.

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!