måndag 6 juni 2011

Blomsterprakt

Taklökarna från Fläkterbo har vuxit till sig i storlek, nu modell grande.
En körsbärstomatplanta solar sig på mosaikbordet, hoppas på många solmogna tomater framåt sommaren.
Senaste decoupageverket, en kruka med vintage sagen servett på
Lobelior i blå och vitt pryder väggen ute.

Fick älga till Ica på morgonkvisten då jag började tvätta som hastigast och sköljmedlet var slut. Där var det en kille före mig i kön som köpte 1,5 liter coca cola, 4 billys panpizzor och en färdig sallad i burk. Fniss, såg lagom bakis ut med. Sedan då han kom ut gick han in i lägenheterna precis bredvid ica, så han hade nog inte behövt släpa sig så långt i alla fall. Då han ska låsa upp dörren, tappar han panpizzorna på marken till ett evigt svärande. Fnitter! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, sägs det. Synd om han förvisso, men såg väldigt kul ut.

1 kommentar:

  1. Har nu äntligen slagit mig ner framför datorn med en mugg kaffe för att besöka din blogg. Har varit dåligt med det den sista tiden. Njutit av alla fina bilder mm. Vad som hänt den sista tiden är kul att läsa. Kramar från Maria

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!