onsdag 1 juni 2011

Bättre glassbar i Peking...

I kväll har jag haft decoupagenojja. Gjort klart en spegel, två krukor och en skänk. Köpte flera nya fina servetter på Wallmokrans i söndags, med fåglar och hortensia. Inte provat dom än, men det kommer. Bilder också såklart.
Annars har det varit tidningsjobb måndag och tisdag, i Norrköping. Tagit hand om polis och ting, träffat en bloggtjej som gjort superfina fjädersmycken och skrivit reportage till sommarbilagan. Idag var det ett redaktionsmöte på Stjärnkrogen, med fika och lunch.

Efter det blev det en sväng på stan där. Var på Drömgården, som hade huuur mycket fint som helst. Köpte dock inget, inte ens på New Yorker. Det är ovanligt för att vara mig, men mycket hade leopard och zebramönster inte riktigt min grej.

Måste ju säga att Norrköpings Ben och Jerrys bar är mycket mysigare än våran här hemma. Där fanns smarriga menyer, bakverk och kaffe. Sedan hade de uteservering bland alla fina blommor som blomsteraffären bredvid har. Lite skillnad, kan man säga. Här blir det glasskulor endast, sedan stå och äta. Utan varesig meny eller brownies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!