söndag 15 maj 2011

Weekend i hufvudstaden

Då var vi hemma igen efter en weekend i hufvudstaden. Vi bodde på scandic continental, ett stenkast från station. Förutom god mat, fika och shopping har vi mest slöat. Ändå är ja helt slut i kväll. Fredagen gick vi inne i centrum och avslutade dagen med mongolian barbecque, så himla gott! De steker det man vill ha, i mitt fall kyckling och entrecote i fina strimlor ihop med massor med grönsaker och risnudlar. Sedan har de en underbar vitlöksolja (pure) som man kan hälla över. Som blandas med olika andra oljor och såser. En sådan buffé, inklusive sushi, kinabuffé, frukter, sallader och glass kostar 159 kronor. Som hittat! Sedan är ju frukost på hotellen inte helt fel, känns som jag gått upp flera kilo i helgen...

På lördagen var vi i gamla stan och på söder. Gamla stan blir sämre och sämre tycker jag nog. Mysigt att gå där alltså, men blir mer och mer krimskrams i affärerna.
På vägen hem delade vi tågkupé med tre hundar. En gläfsande schäfger med världens sämsta andedräkt, en vit rufsig sak och en liten pudel med världens längsta ögonfransar. Där låg Dolly Parton i lä till och med! Så oerhört söt. Men nu ska jag gå upp till Linda och titta på hennes lilla kattunge, myys! Måste stilla mitt kattgos, då flickorna är kvar hos mina föräldrar till imorgon. Såå tomt här hemma, helt hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!