fredag 20 maj 2011

Mode och inspiration

I onsdags var jag på De Geer skolans Mode och design linje, och gjorde ett inför-reportage om deras modevisning. Där bland spetsar, tyll och vackra tyger kändes de så himla inspirerande. Varför fanns inga sådana roliga utbildningar förr? Eller fanns de på min tid, fast med skyhöga betyg för att komma in? I dag var det i alla fall genrep på modevisningen och jag fick återigen komma dit och inspireras. Superfina klänningar på smala tjusiga tjejer i övre tonåren. Härligt att få träffa dessa tjejer och få tillbaka lite av deras fina tro på framtiden. Där finns inga hinder och problem i tankarna, bara möjligheter. De ska arbeta med mode i framtiden, gärna som designer. Vad härligt. hoppas verkligen att de får möjlighet till detta. Väldigt duktiga är de i alla fall.
Efter det var det dags att få träffa Miss Emm och se hennes ateljé fylld av 50-tals kläder och fina tyger. Mycket mode i dagens jobb, så himla roligt! Så pass roligt att jag hade både inspiration och ork kvar då jag kom hem att ställa mig ute och måla. Det händer inte varje dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!