lördag 21 maj 2011

Pysseldags

I dag har jag suttit ute i blåsten och gjort decoupage med små skira servetter. Liite problematiskt men jag behöll mitt lugn..
Ett gammalt rosa dekorationshjärta är nu vitt med blommor. Det här är ena sidan...
och den andra sidan
En lampskärm köpt på loppis i Norrland är nu fylld med syrener och text. Textarket är rispapper, och betydligt enklare att jobba med än de sabla servetterna. Trots att rispappret är tunnare än servetten är det starkare och lättare att lacka på utan att det går sönder. Sedan räcker det lacka på översidan på rispappret, på servetteländena måste man lacka både under och över. INTE smidigt ute i blåst kan jag säga. På med lack på krukan sedan på med servetten slätt i kladdigt lack medan det blåser....
Syren på ena sidan bara, än så länge
En gammal aprikos blomkruka är nu också vit med syrener. Blev mindre bra, skulle haft en beige bakgrundsfärg då servetten var beige mellan alla små pluttblad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!