torsdag 12 maj 2011

Pyssel och solsken

Flickorna gillar att vara ute, helst i skuggan av buskarna.


Härligt soligt väder idag också. På förmiddagen blev det återigen fika och pyssel med Linda. I dag ett armband med turkosa pärlor och så har jag målat en loppisfyndad spegel vit. När jag ändå hade ångan uppe så målade jag en kruka och ett dekorationshjärta vitt. Så småningom ska de dekoreras med decoupage och lackas. De ligger ute och torkar nu så blir väl gula av all pollen som öser omkring i luften. En liten regnskur skulle göra underverk...

3 kommentarer:

  1. Hej! hittade hit av en tillfällighet..så kul! Dina katter är såå fina! Har själv en shaded silver som heter Disa.Skulle vilja ha en guldis också! Vill hitta en fin hane att para med så kanske det kan bli en guldkatt så småningom.Har dock inte hittat nån hane...verkar svårt. ha en fin helg!Marie

    SvaraRadera
  2. Vilken sötis !!!
    Det pysslas mycket här , va roligt .
    Jag tycker det har varit föör varmt , orkar ingenting då .
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej :)

    Marie: Vad roligt med nya besökare! Välkommen till mitt lila krypin. Hoppas du vill komma tillbaka. Våran Busan, en chinchillaperser golden shaded, är från Rosengångens katteri. Men om hon lånar ut hanar vet jag tyvärr inte, hihi. Lycka till på din jakt annars. Har du kollat chinchillaperser sidan? Där finns massor uppfödare. Lycka till! kram

    Lotta: Pysslandet går i perioder, fniss. Just nu är det måånga projekt på g, blir liiite rörigt här hemma. Inte alls lika fint som hos dig. Kraaam

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!