torsdag 15 september 2011

Upp & ner en "vanlig" dag

I dag blev en väldigt konstig dag. Från stress och panik, missa bussen, ösregn och blöt som en fisk imorse. Till shoppa nya skor och fina smycken, och en rolig kick off med jobbet på kvällen. Då vid åtta imorse trodde jag aldrig att dagen skulle ordna upp sig. Ingen annan dag heller för den delen. Så satans besvärligt att missa bussen till Finspång, det går verkligen ingen annan. Bara hasta till station och kava tåg istället. Vilket i sig inte är något problem, men det ösregnade verkligen. Och tåget passade inte alls med buss till byn. Suck! Genomsvett med blöta skor började jag huttra på bussen, ihop med en äcklig latte från Pressbyrån. Bläh!

Väl framme flöt dagen på och sedan VIPS, var det eftermiddag och dags att åka till Norrköping för kick offen. Hann köpa nya skor på New Yorker och ett fjäderhårsmycke på Style by Tyra, innan det var dags att möta upp Lina och Magnus och gå till Café Broadway. Nere i källaren där var det mjuka soffor och tända ljus, mysigt! Sedan blev det frågesport, mackor och whiskeyprovning. Lite udda men väldigt roligt. Jag drack dock bara två, av de sex whiskeysorterna som bjöds. (inte ens två fick jag i mig, whiskey är inte min grej...) Men vinet var gott. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!