söndag 11 september 2011

Mysigt med vänner på besök

Jaha, då var den här helgen till ända. Den har jag tillbringat i butiken, ståendes. Igår var en mysig men stressig dag där, då det var mycket folk. Men det mysiga var att först kom min kompis Tesa med en fin blomma. En vit orkidé fick jag å ett sött kort. Hon skulle på bio med sin lilla dotter, och kom förbi för att gratta mig på födelsedagen. Till lunch kom Lillemor och hennes son, då lunchade vi på Hakepi och så fick jag en söt lykta med fina doftljus i. På kvällen var mina föräldrar här och vi åt god mat. Jag ska fira mer nästa helg, då jag inte orkar riktigt efter jobb och så.

Idag var det supersegt att jobba och nu är jag helt slut. Det roliga var att Angelica kom förbi, och vi hade lite chokladprovning. Hon tål inte mjölk så vi provade en mjölkchoklad med rismjölk. Många kunder säger att den är god, men vi höll på kräkas. "Den smakar julkalender", sa Angelica efter första biten. Ni vet de där feta chokladbitarna i adventskalendern till barndomens jular. "Blockchoklad", var min första tanke efter den rutan. Jag ska ärligt säga att jag spottade ut min bit och sköljde med cola zero. Stackars Angelica sköljde med kaffe för hastigt och brände sig. Sedan provade hon samma choklad fast med kaffe i. "Det smakar ridbanesand", kom utlåtandet då. Den provade jag inte kan jag säga... Vi stod dubbelvikta av skratt åt farsen med chokladen, när en kund kom in och skulle handla choklad! Han fick helt sonika prova samma som oss. Vad han tyckte? Han skrynklade ihop hela ansiktet och sa "åh fy"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!