fredag 30 september 2011

Soffan är väck!

Nu händer det grejer här hemma! Pernilla (jag) fick hybris på sin lediga dag i onsdags, och ringde Prio1 och skänkte soffan. Så idag kom det och hämtade den. De bar ut den och så fick jag en kaffebiljett som tack. "Så kandu komma till oss och få en kopp kaffe", sa de Hahaha! Billigt för en skinnsoffa som från början kostade runt 10 000 kronor. Men som Zung så vist säger, det är ju bara saker. Värre att bli av med något viktigt.

När jag ändå var på rensarhumör i onsdags så slängde jag med två stora kassar med kläder också. Så skönt! Ser dock lite tomt ut nu, i vardagsrummet, inte garderoben. Där är det precis lika knökfullt ändå, spelar ingen roll hur mycket jag kastar. (Rätt konstigt egentligen) Sedan har jag bökat upp en fåtölj från källaren, som jag kan ha tills jag hittar en ny soffa. Den har nu en rosa Hello Kitty filt som överdrag, barnsligt men det passar ju mig.... Den tillsammans med en korgstol och en annan fåtölj jag har, bildar den nya soffgruppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!